InformasjonskapslerApport Systems bruker informasjonskapsler til statistikk og til å forbedre din opplevelse. Les mere

Accepter

“Å stå på er et av kjennetegnene ved Creativ Company. Innstillingen er at vi hjelper hverandre for å bli bedre. Vi blir bare bedre hvis vi lytter og anstrenger oss.”

Martin Pedersen, Warehouse System Manager hos Creativ Company.
Bakgrunn

God opplæring er alfa omega

Creativ Company handler med alle slags kreative hobbymaterialer. De selger til ”alle som er villige til å betale for varene”, og Creativ Company handler med alle slags kunder, fra private til skoler og institusjoner, butikker og store kjeder. Alt fra papir til blyanter, synåler og garn, treartikler og mye mer. De omsetter 18 000 ulike varenumre.

Antall medarbeidere på lageret til Creativ Company varierer veldig, avhengig av sesong. I lavsesongen er det rundt 50 medarbeidere og i høysesongen øker antall medarbeidere med omtrent 20 personer.

God opplæring er alfa omega når personalet er i stadig endring. «Opplæring er veldig viktig og derfor bruker vi mye tid på det, og på den måten blir vi stadig flinkere», sier Maria Pedersen, Warehouse Support hos Creativ Company.

I følge Maria Pedersen er opplæring enklere i de primære områdene: plukke, fylle opp, pakke, oppstart, for disse oppgavene er mer rutinepreget og enklere å utføre.

Hvorfor Apport?

Apport vant på hastighet og fast pris

Apport hjelper Creativ Company på mange måter. "Før Apport WMS kunne man gå løs på en ordre og begynne å plukke den mens en vare manglet på hyllen. Det tok utrolig lang tid, for før laget vi sedler som vi satte på kassen for så å vente på at hyllen skulle bli fylt opp. Nå sparer vi utrolig mye tid takket være Apport WMS, for en ordre kan ikke settes i gang hvis en hylle er tom," forteller Martin Pedersen, Warehouse System Manager hos Creativ Company.

Samarbeid med Apport

"Det er åpenbare fordeler"

Kompetent sparringspartner: Apport har også utviklet WMS for andre kunder, som vi kan bli inspirert av i forbindelse med forbedringer av lagerstyringen og logistikken vår.

Kvalitet: Vi stoler på at Apport sikrer oss et samarbeid hvor vi snakker samme språk. Det er viktig at Apport utvikler det vi faktisk har bestilt.

Som Warehouse Support sitter Maria Pedersen kun med Apport WMS Manager.

Maria sier: «Jeg sitter og følger med på e-poster fra datterselskapene våre, f.eks. om det er ordre som skal gis høyere prioritet eller endres. Det sitter jeg og styrer inne i manageren, slik at ordrene som skal ut i dag faktisk blir sendt. Jeg sørger for det.»

Utfordringer

Logistikk er alltid utfordret av avstander og priser

For å skille seg ut fra konkurrentene, satser Creativ Company på raskere levering. Logistikk er alltid utfordret av avstander og priser. «Hvis vi sender alt med flyfrakt, er det jo ingen som har råd til å kjøpe en liten pose med perler. Det kan være en utfordring for oss at forsendelse ikke må koste for mye. Varene våre er billige, og derfor bør frakten også være det», forteller Martin Pedersen, Warehouse System Manager hos Creativ Company.

Creativ Company må derfor være dyktige på å forhandle. «Men den billigste løsningen er ikke nødvendigvis alltid den beste løsningen», sier Martin Pedersen.

I følge Maria Pedersen er det virksomhetens styrke at de har et stort antall forskjellige varer, noe som gjør det enklere for kunder hos Creativ Company å legge inn en større ordre.

Fakta om Creativ Company
  • Creativ Company ble grunnlagt i september 2000.
  • I dag har Creativ Company 14 500 m2 i nye og moderne lokaler i Holstebro med plass til alle produkter, ideer og medarbeidere.
  • På lageret er det rundt 50 medarbeidere i lavsesongen og 70 i høysesongen.